Gezond Leven Verzekering

IMG_3202

Hoewel wij geen ‘healthfreaks’ (of experts!) zijn, zijn wij toch best wel bezig met onze gezondheid.
We proberen zo gezond mogelijk te eten (veel fruit en groente en natuurlijk eten we vegan,) we sporten regelmatig en we zorgen dat we onze dagelijkse portie buitenlucht krijgen. In drukke periodes drinken we preventief wat extra groene smoothies (want: extra vitamines) en pakken we op de fiets – crossend over de Amsterdamse grachten – iedere minuut zonlicht mee. Alles om onze weerstand een boost te geven. En met ons doen veel mensen dit. Steeds meer mensen nemen de verantwoordelijkheid voor hun eigen gezondheid. Je zou zelfs kunnen zeggen dat het een trend is; meer dan ooit horen we mensen zeggen dat ze actief bezig zijn met fit en energiek willen zijn. Het lijkt erop dat dit onderwerp momenteel veel mensen bezighoudt. Wat is het daarom geweldig dat er nu een zorgverzekering is die een goede lifestyle beloont: de Gezond Leven Verzekering.

Misschien heb je nog nooit van de Gezond Leven Verzekering gehoord en dat is ook niet zo raar. Het is namelijk een gloednieuwe verzekering die vanaf 1 januari 2015 gaat lopen. Het is een samenwerking tussen Avéro Achmea, Flexis Benefits, De Koninklijke Vereniging Homeopathie Nederland én biologische supermarkt EkoPlaza. Erik Does, directeur van Ekoplaza, zegt: “Gezonde mensen hebben minder zorg nodig, staan positiever in het leven en maken minder kosten.” En dat is precies waar de Gezond Leven Verzekering op inspeelt.

Wat maakt deze zorgverzekering anders dan alle andere verzekeringen? De Gezond Leven Verzekering handelt vanuit het principe dat voorkomen beter is dan genezen. De zorg wordt in Nederland steeds duurder en waar andere zorgverzekeraars snijden in vergoedingen, geeft de Gezond Leven Verzekering juist uitgebreidere dekking op voedingsconsulten en alternatieve geneeswijzen- en middelen. Wat een toffe ontwikkeling in Nederland. Wat hebben we toch een mazzel dat we in een land wonen waar dit zo goed is geregeld. Nog naast het feit dat er een basiszorg is voor iedereen – wat natuurlijk al iets is waarvoor we dankbaar mogen zijn, – mogen we ook nog helemaal zelf weten welke vorm van zorg er bij ons past. Dat geldt ook voor de verzekering die je wilt afsluiten!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Wat zijn de voordelen?

Voordat je je aanmeldt voor een nieuwe zorgverzekering, wil je natuurlijk weten wat de voordelen voor jou zijn. We hebben hier de voordelen (in grote lijnen) voor je op een rijtje gezet:

– 10% korting op de basis- EN aanvullende verzekering. Hiermee komt de voordeligste basisverzekering (met een maximaal eigen risico) uit op iets meer dan € 71,00. De aanvullende verzekeringen variëren tussen € 27,35 en € 55,83 per maand.
– uitgebreidere dekking op voedingsconsulten en complementaire/alternatieve zorg
– eenvoudig online declareren
– declaraties worden binnen tien werkdagen betaald
– hulp bij langdurige-en gehandicaptenzorg
– verhuisservice: ben je verhuisd? Je wordt geholpen bij het zoeken naar een nieuwe (tand-)arts of therapeut
– online inzicht in jouw zorgverbruik via het Zorggebruik Overzicht
– je wordt automatisch lid van de Koninklijke Vereniging Homeopathie Nederland
– save the best for last: iedere betalende verzekerde krijgt een boodschappentegoed van €50, te besteden bij EkoPlaza

We kijken even terug naar het eerste punt: korting op de basisverzekering, maar óók op de aanvullende verzekering; er zijn dus meerdere ‘pakketten’ die je kunt afsluiten. Je sluit sowieso een basisverzekering af en daarnaast is er een mogelijkheid om een Royaal, Excellent of Beter voor Nu pakket te kiezen. Dit is je aanvullende verzekering. Een paar voorbeelden: Royaal is het meest geschikt voor gezinnen, Excellent geeft de meest complete dekking op behandelingen – denk aan behandelingen bij/door een oogarts of diëtist en onbeperkt fysiotherapie, en de aanvullende Beter voor Nu verzekering is speciaal ontwikkeld voor mensen vanaf circa 50 jaar. In dit vergoedingenoverzicht kun je in één oogopslag zien bij welk pakket je recht hebt op welke vergoeding.

Meer weten?

Wil je meer weten over de Gezond Leven Verzekering? Alle informatie, inclusief een uitgebreid premie- en dekkingsoverzicht is te vinden op gezondlevenverzekering.nl. Via deze site kan de verzekering ook worden afgesloten, mocht je besluiten dat deze verzekering goed bij jou past.

Ben jij bezig met je gezondheid? En op welke manier? Heb jij wel eens nagedacht over je zorgverzekering en of deze nog wel bij jouw lifestyle past? 

– Dit is een gesponsorde post. Lees onze disclaimer voor meer informatie. –

Deel deze post op: [pinit]

Geschreven door: Merel

31 gedachten over “Gezond Leven Verzekering

  1. Ah dit komt precies op het goede moment, aangezien ik per 1 januari wil overstappen! Ik hoor wel in het kadertje healthfreaks dus ben wel benieuwd.

    Ik zie alleen niet helemaal in hoe je hier tegemoet wordt gekomen in het feit dat je echt bewust bezig ben met gezond eten & leven. Hoewel de EkoPlaza bon van 50,- natuurlijk heel erg welkom is :)

    Leuk dat jullie ook dit soort zaken onder de aandacht brengen op jullie blog! Zo’n zorgverzekering uitzoeken is niet bepaald fancy ;)

    1. Wij hebben er vooral uitgehaald dat er goede vergoedingen zijn wanneer je gebruik wilt maken van een voedingsdeskundige/dietist. Dit in combinatie met de samenwerking met de grootste biologische supermarkt van Nederland, geeft ons het gevoel: gezond eten is een belangrijke factor wanneer je gezond wilt leven. Dit past goed in ons plaatje. Of het per se voordeliger is, nee, dat denken we niet. Maar het kan wel mooi aansluiten bij je principes en idealen, snap je?

      1. Ja precies! En alternatieve geneeswijzen zijn ook wel interessant.
        Ik ben op dit moment ook aan het kijken naar een andere bank (Triodos / ASN bank).

        1. Ik heb goede ervaringen met de Triodos, snelle service (vervanging nieuwe pas e.d.) en ook niet onbelangrijk: ze hebben een gratis nummer voor de klantenservice. Daar kunnen andere banken nog wat van leren…

  2. Wow! Nederland is toch altijd een stapje voor op alles! Misschien emigreer ik ooit wel naar Nederland :)

  3. Ja dit soort marketingtrucs raken kant noch wal. Ook al ben ik de meest verstokte kettingrokende, bierdrinkende bankhanger, ze mogen me niet weigeren voor hun basisverzekering. Ze proberen, heel slim, een doelgroep aan te trekken die gezonder leeft en dus minder zorg nodig heeft( lees minder kost). En dit allemaal voor een premie die elders goedkoper kan, dus wie laat zich nou bedotten als ze hier een verzekering nemen?

  4. Zoals Dolly en Ineke al aangeven, dit is puur marketing. Met de titel van de verzekering en het reclame-beleid proberen ze een specifieke (kostentechnisch aantrekkelijke) doelgroep aan te trekken. Maar ze mogen je niet weigeren voor de basisverzekering (ook al ben je een kettingroker en heb je een Mc Donalds strippenkaart).

    Lees het artikel in de reactie van Dolly hierboven maar eens, wordt het opeens een stukje minder sympathiek.

  5. Ik ga toch maar voor dsw denk ik … vind de aanvullende pakketten nog best aan de prijs en je zit nog steeds aan 1 van de grote vier vast die mijn inziens vooral bezig zijn met winst genereren ipv goede zorg voor de consument leveren .

  6. In eerste instantie dacht ik: mooi! Maar na het lezen van de gesponsorde post.. is dit slimme reclame omdat jullie commercieel zijn gegaan? Zo had ik nog niet eerder naar jullie poststukken gekeken maar raak beeld bij deze post niet kwijt..

  7. Goed voor het individu op korte termijn maar slecht voor het individu en de samenleving op lange termijn! Uiteindelijk is er steeds minder collectief geld voor mensen die wel zorg nodig hebben..

  8. Mensen cadeautjes geven in de hoop dat ze zich bij je verzekeren, zó gek. Als dat hetgeen is dat je laat verleiden vind ik dat niet bepaald slim – of zelfs een beetje dom. Een verzekering moet goed zijn voor je gezondheid, niet voor je boodschappen. Als iets dan ook nog ondersteund wordt door een homeopathie vereniging kan ik het nooit meer serieus nemen. Nope, I’m out. Was oprecht wel geïnteresseerd naar iets groenigs in een verzekering, maar dit, nope nope nope. Nope.

  9. Goed dat hier het kritische tegengeluid wordt gegeven door een deel van bovenstaande lezers. Wat kunnen we met z’n allen toch lekker naïef zijn (inclusief ikzelf hoor)… Het klinkt ook heel aantrekkelijk zo’n bon van de ekoplaza. Maar we geloven toch echt niet dat deze verzekeringspolis (die ook gewoon onder een grotere verzekeringsmaatschappij valt) ook maar iets geeft om waarin ze investeren (en hoe groen/gezond dit is)? Ja…dat is interessant voor ze als ze zelf minder hoeven uit te geven.

    Hoe lang vind zo’n maatschappij ons interessant? Zo lang wij niet veel geld kosten. Als we chronisch of ernstig ziek zijn, zal ook deze maatschappij ineens een stuk minder geïnteresseerd in ons zijn. Hoe groen en bewust we ook eten…
    Marketing heeft goed gewerkt lijkt het, maar mensen laat je niet te snel verleiden. Visie op langere termijn is veel belangrijker!

    Als er een echt goed, groen, duurzaam alternatief komt (gebaseerd op solidariteit) ben ik geïnteresseerd, maar nu….nee dank je

  10. Inderdaad heel goed, deze nieuwe verzekering. Mijn vriend overweegt om over te stappen! Is het zo dat je een Klantenpas van EkoPlaza nodig hebt om in aanmerking te komen voor de 10% korting, of is dat niet nodig?

  11. Ik vind het zo zonde dat jullie, naast de goede tips en posts die jullie hier plaatsen, deze zeer commerciele dingen plaatsen. Toch het geld wat jullie lijmt? Beetje jammer vind ik persoonlijk….

    1. Hi Ineke, dankjewel voor je feedback. We zouden je graag willen uitleggen waarom er hier af en toe commerciële posts online verschijnen. Dat is omdat we werken aan een droom. En dat is om de Groene Meisjes groter te laten worden. Op dit moment groeien we erg hard en dat vinden wij erg positief. Immers; hoe meer lezers, hoe meer mensen we kunnen inspireren om iets groener in het leven te staan. Dat betekent dat we meer tijd in onze site moeten steken. En dat betekent dan weer dat we minder moeten gaan werken. Minder werken = minder verdienen. Dit gat moet ergens mee worden opgevuld. Om een voorbeeld te geven: per maand zijn wij rond de 100 euro (en soms meer) aan boodschappen voor recepten kwijt. Dat is ruim 1200 euro per jaar. Helaas hebben we geen pasje om gratis boodschappen te kunnen doen ;) Je kunt het zo zien: bloggers verzorgen een enorm aanbod aan gratis leesmateriaal. “Vroeger” moest je een abonnement op een tijdschrift nemen, tegenwoordig kun je alles gratis lezen. Dat is natuurlijk te gek, maar het schrijven van deze artikelen gaat niet vanzelf. Daar gaat heel veel tijd en energie (foto’s maken, onderzoek doen, schrijven…) in zitten. En het is eigenlijk wel logisch dat daar een (kleine) vergoeding tegenover staat, vind je ook niet?

      Wij slaan zo’n 75% van alle commerciële kansen die er voorbij komen af, omdat ze op geen enkele wijze in ons groene straatje passen. Als er dan een keertje een advertorial (zoals deze, een gesponsorde tekst dus) voorbij komt die past in ons plaatje, dan grijpen wij deze kans aan. Overigens, wij schrijven sowieso alleen maar over producten en onderwerpen waar wij zelf achterstaan en enthousiast van worden – of het nu gesponsord is of niet.

      We hopen dat je het zo een beetje kunt begrijpen :) Bedankt! groetjes, de Groene Meisjes.

      1. Bedankt voor jullie uitleg en op zich snap ik dat helemaal hoor. Jullie reclame voor een goede gezondheidswinkel kan ik ook helemaal volgen, en dat voor niks de zon op gaat ook natuurlijk. :) Alleen deze laatste is gewoon een commercieel trucje wat ik gewoon niet aardig vind, net als die ‘ verzekering voor hoger opgeleiden’. Deze bedrijven proberen toch groepen mensen uit te sluiten door misleiding en daar is waar ik over val. Raar dat dit gewoon maar mag. Net als veel andere misleiding in veel reclames. Er zijn toch altijd mensen die er met open ogen intuinen.

        1. Bedankt voor je begrip. Toch snappen we niet helemaal wat je zo misleidend vindt aan deze tekst en zorgverzekering. Immers: het is december en alle (zorg-)verzekeringen maken weer reclame, omdat je per 1 januari weer mag overstappen. Hetzelfde geldt voor energieleveranciers. Wij hebben niet het idee dat deze zorgverzekering mensen buitensluit. Het is gewoon bedoeld voor mensen die zich aangetrokken voelen tot een gezonde lifestyle. Nergens staat dat je moet voldoen aan bepaalde eisen om ‘lid te mogen worden van de club.’ Overigens, er staat ook nergens dat je je zou moeten aanmelden. Dus met andere woorden: probeer het te zien als 1 van de vele reclames voor verzekeringen die je in de maand december tegen zult komen. Wij hebben eruit gehaald wat voor ons interessant was en dat was in dit geval: gezondheid, gezond voeding en een samenwerking met Ekoplaza.

  12. Ik vind het fijn dat er een dergelijke verzekering is maar goedkoop vind ik hem niet. Ik ben minder kwijt voor een vergelijkbare verzekering dus wat is dan precies het groene/gezonde aan de polis?

  13. Zou hier niet ‘advertorial’ boven moeten staan, volgens jullie eigen transparantie-informatie in de disclaimer?

    Ik heb er persoonlijk geen moeite mee hoor, een paar advertenties af en toe naast jullie leuke blogs, maar wat jullie zelf ook al aangeven: transparantie is het keyword. Zodra het onduidelijk is krijg je zure reacties en das zonde :)

  14. Waar ik wel benieuwd naar ben, is of jullie gesponsorde post zelf mogen invullen, of dat deze door opdrachtgever gekeurd wordt. Ik zag duidelijk dat gesponsord is , het staat er letterlijk. Maar als eigen tekst is, waarom staat het er dan eigenlijk. Bij Berry en andere recente posts (ah, Lidl) staat het niet. Dus het woord gesponsord teruggezet mij, ]at houdt het hier in?

    1. Hi Sam, we mogen alles zelf invullen en dat is ook onze voorwaarde. Soms krijgen we mailtjes met voorstellen voor gastblogs, wat dan eigenlijk gewoon reclameteksten zijn. Die weigeren we altijd, want we willen alles persoonlijk houden. Als iets een gesponsorde tekst is, staat dat er altijd bij. Staat het er niet bij, dan krijgen we dus op geen enkele manier een vergoeding voor het artikel. Kortom: dat is bij 95% van de teksten op dit blog. We hopen dat het zo duidelijk is :)

      1. Oh en je vroeg nog waarom het er dan bij staat dat het een gesponsorde tekst is. Dat is omdat het verplicht is volgens de Reclamecode en ook omdat we het transparant willen houden.

  15. Oh maar als jullie tekst is en er vergoeding voor krijgen, zeg ik niks meer. Dan geloof ik dat jullie er in geloven :-) en snap ik het, dank voor toelichten!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *